przez
Agata Charuba-Chadryś
PR Manager
Gdy różnorodność jest dyżurnym tematem, a udział kobiet we władzach spółek giełdowych wciąż niesatysfakcjonujący warto kwestionować status quo. Citi od kilku lat eksploruje obszar aktywizacji zawodowej kobiet oraz podziału na kategorie męskie i kobiece. W tegorocznej edycji badań realizowanych przy okazji Dnia Kobiet wiodącym życiowym priorytetem dla respondentów niezależnie od płci było posiadanie rodziny i spędzanie z nią czasu, co zostawia kolejne kategorie daleko w tyle.

Chociaż dla mężczyzn kariera zawodowa jest na 3 miejscu w strukturze wartości, to jednak chętniej niż kobiety deklarują chęć osiągnięcia wysokiego statusu majątkowego (29% vs 18% u kobiet). Kobiety z kolei bardziej cenią sobie prowadzenie życia towarzyskiego (32% vs 26% u mężczyzn).Ta prawidłowość - element materialny u męskich respondentów oraz cechy społeczne u kobiet – widoczne są w kolejnych pytaniach. Pierwiastek ludzki, czyli istotność relacji wraca u kobiecych respondentek w odpowiedzi na pytanie za co cenią pracę – miłą atmosferę/ dobre stosunki z współpracownikami wskazuje 54% kobiet (przy 42% mężczyzn). Mężczyźni doceniają w pracy możliwość posiadania wysokiej pensji – tak odpowiedziało aż 70% respondentów, a 56% respondentek.

Co ciekawe korzystanie z Internetu (68%), które zajmuje drugą pozycję w sposobach spędzania wolnego czasu, wyprzedza czytanie książek (46%) czy oglądanie telewizji (41%).