przez
Agata Charuba-Chadryś
PR Manager
Prawo do posługiwania się takim określeniem na kolejne dwanaście miesięcy zyskało tylko 30 firm z ponad stu notowanych w trzech głównych indeksach WIG. Ranking promujący przejrzystą komunikację z akcjonariuszami i raportowanie objęła honorowym patronatem GPW.
Wczoraj ogłoszono listę laureatów tegorocznej edycji „Transparentnej Spółki” dziennika Parkiet i Instytutu Rachunkowości i Podatków. W drugiej edycji konkursu wzięły udział największe spółki notowane na warszawskim parkiecie – zarówno te z WIG20, mWIG40 i sWIG80. Podstawą do ogłoszenia wyników rankingu jest badanie ankietowe spółek obejmujące trzy najważniejsze obszary komunikacji z rynkiem, a mianowicie sprawozdawczość finansową i raportowanie bieżące, relacje inwestorskie i zasady ładu korporacyjnego. Za każde z 23 pytań spółki otrzymywały punktację. Na tej podstawie wyłoniono trzydziestu emitentów z najwyższym wynikiem i prawem do tytułu „Transparentnej Spółki”.
Natalia Bożek, wiceprezes Citi Handlowy z tytułem "Transparentnej Spółki" dla banku
" Traktujemy ten tytuł jako kolejne potwierdzenie, że realizowana przez nas strategia banku przejrzystego, bez gwiazdek, którą ogłosiliśmy jeszcze w 2010 roku działa i jest doceniana nie tylko przez naszych klientów, ale i przez rynek kapitałowy. - mówiła odbierając nagrodę Natalia Bożek, wiceprezes zarządu Citi Handlowy , kierująca pionem finansów Banku. – Tego typu inicjatyw promujących dobre praktyki w obszarze etyki w biznesie, jak przejrzyste finanse oraz transparentne raportowanie powinno być jeszcze więcej.”
Intencją organizatorów jest podniesienie jakości komunikacji spółek publicznych z rynkiem przez zwrócenie uwagi osobom zarządzającym, jakie obszary są ważne w tej komunikacji, nadzorowi, jakie obowiązki informacyjne i sprawozdawcze musi wypełnić emitent, aby być notowanym i jak dużo ich jest, audytorom, jak ważną rolę odgrywają w badaniu sprawozdań finansowych emitentów , jakie sygnały wysyłają spółkom i czy ich zadanie powinno się ograniczać tylko do wydania opinii z badania sprawozdania finansowego, doradcom i konsultantom, którzy są często źródłem innowacji i nowego podejścia do komunikacji spółek z rynkiem, ale nie zawsze utożsamiają się z ich specyfiką. Partnerem merytorycznym nadzorującym proces aplikacji jest Instytut Rachunkowości i Podatków. Więcej o konkursie:
Transparentna Spółka Roku 2017
IRiP - Transparentna Spółka Roku 2017