RADA NADZORCZA REALIZUJE PLAN SUKCESJI
Dziś prezes Sławomir Sikora poinformował Andrzeja Olechowskiego, przewodniczącego Rady Nadzorczej Citi Handlowy o tym, że podjął decyzję, aby nie ubiegać się o stanowisko prezesa na następną kadencję i po Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy w czerwcu tego roku, po 18 latach przestanie kierować Citi Handlowy jako CEO. W tym samym czasie S. Sikora przestanie również nadzorować operacje Citi w Polsce jako Citi Country Officer Poland.
Sławomir Sikora powiedział: Po 18 latach uznałem, że nadszedł czas, aby przekazać ster osobie, która otworzy nowy rozdział rozwoju Citi w Polsce. Prace nad moją sukcesją są zaawansowane i wierzę, że Rada Nadzorcza wkrótce ogłosi swój wybór. Kiedy patrzę wstecz mam wiele powodów do dumy. Najważniejszy z nich to wspaniały zespół, dzięki któremu byliśmy w stanie pokonać największe przeszkody. Zarówno wtedy, kiedy suchą stopą przeprowadziliśmy bank przez największy kryzys gospodarczy po drugiej Wojnie Światowej, jak i teraz, kiedy stworzyliśmy warunki, w których ponad 80% pracowników wykonuje bezpiecznie pracę z domu a klienci są obsługiwani na tak wysokim poziomie, jak przed pandemią. Jestem wdzięczny, że od tylu lat mogę kierować tak znakomitą firmą i pracować z najlepszym zespołem.
Przewodniczący Rady Nadzorczej Banku Andrzej Olechowski powiedział: Ta 18-letnia kadencja Sławka Sikory to był dobry czas dla Banku Handlowego i jego klientów. Jego ogromną zasługą jest duża umiejętność dopasowania globalnej strategii Citi, silnego akcjonariusza większościowego banku, do potrzeb lokalnego rynku oraz oczekiwań klientów w Polsce. Dzięki temu bank pozostaje stabilnym, silnym a przez to ważnym uczestnikiem rynku instytucji finansowych i ma duży wkład w rozwój polskiej gospodarki. Będąc od lat w grupie wybranych przez KNF dziesięciu Ważnych Systemowo Instytucji w Polsce, bank pełni rolę stabilizującą, gdyż jest wolny od wyzwań systemowych, jakie stoją od kilku lat przed sektorem bankowym. Jest w tym duża zasługa prezesa Sikory, który zawsze skutecznie szukał rozwiązań, które były zgodne z oczekiwaniami regulatorów a zarazem zabezpieczały interesy klientów oraz akcjonariuszy a pracownikom dawały poczucie bezpieczeństwa.
Sławomir Sikora kieruje Citi Handlowy od 2003 roku. Bank, będąc spółką notowaną na GPW, był w stanie regularnie wypłacać akcjonariuszom dywidendę, dzięki czemu do inwestorów trafiło ponad 10 mld zł (co daje ponad 76 zł dywidendy na akcję) w ciągu 18 lat. Citi Handlowy pozostaje bankiem pierwszego wyboru dla firm globalnych inwestujących w Polsce oraz polskich firm aspirujących do rozwoju na świecie. Głośna transakcja IPO InPost na giełdzie w Amsterdamie - największa transakcja tego typu w historii regionu EMEA - jest najświeższym potwierdzeniem oraz dowodem na to, że bank jest jednym najlepszych banków inwestycyjnych w Polsce.
W bankowości dla klientów detalicznych, Citi Handlowy pierwszy postawił na cyfryzację i w miejsce tradycyjnej sieci oddziałów zaczął w 2013 roku budować Bankowy Ekosystem Smart oraz rozwijać zdalne kanały kontaktu z klientem. Bank ma jedną z najlepszych ofert wealth management w Polsce. Ponad 10 lat temu, Prezes S. Sikora ogłosił, że jako pierwszy bank w Polsce, Citi Handlowy wprowadza transparentną komunikację z klientami („bank bez gwiazdek oraz małej czcionki”). W 2013 roku postulował w mediach „koniec bankowości za zero złotych”.
Jako Citi Country Officer nadzorujący operacje Citi w Polsce w 2006, Sławomir Sikora czynnie uczestniczył w tworzeniu Citi Center of Excellence, które początkowo zatrudniało kilkadziesiąt osób, a działając obecnie jako Citi Solutions Center ma ponad 5 tys. pracowników i świadczy kompleksowe usługi dla klientów Citi w 96 krajach. Jednocześnie CSC stało się jednym z największych centrów operacyjnych w Polsce, oferujących coraz bardziej atrakcyjne miejsca pracy w Warszawie i Olsztynie.
Niezależnie od realizacji celów biznesowych, prezes S. Sikora rozwijał w Citi kulturę różnorodności. Dziś udział kobiet w zarządzie Citi Handlowy jest procentowo jednym z największych wśród banków. Od 18 lat, Citi aktywnie działa na rzecz lokalnych społeczności, także w trakcie pandemii. W 2020 roku co trzeci pracownik Citi w Polsce był wolontariuszem. Edukacja finansowa jest priorytetem prezesa Sikory i dlatego w 2005 roku Citi Handlowy zaangażował się we współpracę z NBP w tworzenie Programu Moje Finanse. W ciągu 14 lat w programie wzięło udział ponad 1 milion 700 tys. uczniów, dzięki czemu stał się on największym programem edukacji finansowej w tej części Europy.
Sławomir S. Sikora ma 27 lat doświadczenia pracy w bankowości, zarówno w instytucjach krajowych jak i międzynarodowych. Przed przyjściem do komercyjnego sektora bankowego pracował w administracji rządowej. W latach 1990-94, jako dyrektor Departamentu Systemu Bankowego i Instytucji Finansowych w Ministerstwie Finansów, opracował i wdrożył plan restrukturyzacji banków komercyjnych. Zasiada w Radach Związku Banków Polskich i Konfederacji Pracodawców Lewiatan. Jest również wiceprzewodniczącym Zarządu American Chamber of Commerce w Polsce oraz Emerging Markets Advisory Council przy Institute of International Finance (IIF) w Waszyngtonie.
Dodatkowych informacji udziela:
Marta Wałdoch, rzecznik prasowy, tel. 605 990 433
E-mail: marta.waldoch@citi.com
Zuzanna Przepiórkiewicz, specjalista ds. kontaktów z mediami, tel. 667 635 432
E-mail: zuzanna.przepiorkiewicz@citi.com
###
Bank Handlowy w Warszawie SA to jedna z największych instytucji finansowych w Polsce, oferująca pod marką Citi Handlowy bogaty i nowoczesny asortyment produktów i usług bankowości korporacyjnej, inwestycyjnej i detalicznej. Bank Handlowy obsługuje 6,2 tys. klientów korporacyjnych i ok. 687 tys. klientów indywidualnych poprzez nowoczesne kanały dystrybucji oraz sieć 26 oddziałów. W skład grupy kapitałowej Banku wchodzą takie podmioty jak: Dom Maklerski Banku Handlowego i Handlowy Leasing. Przynależność do Citigroup, największej na świecie instytucji finansowej, zapewnia klientom Banku Handlowego dostęp do usług finansowych w ponad 100 krajach.
Citi (NYSE:C) to wiodąca globalna instytucja finansowa, mająca około 200 milionów klientów w ponad 140 krajach. Poprzez swoje dwie odrębne jednostki operacyjne: Citicorp i Citi Holdings, Citi obsługuje klientów indywidualnych, korporacyjnych, rządowych i instytucjonalnych zapewniając im bogaty wachlarz produktów i usług finansowych w zakresie bankowości detalicznej, bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej, usług maklerskich i zarządzania aktywami. Dodatkowe informacje można uzyskać na stronie internetowejwww.citigroup.com lub www.citi.com.