Strona Głównatrendy & raportyINNOWATORKI ZMIENIAJĄ ŚWIAT

INNOWATORKI ZMIENIAJĄ ŚWIAT

Najnowszy raport Ashoki i Citi Foundation „Celebrating changemakHers” prezentuje historie liderek – innowatorek społecznych, które kreują lepszą przestrzeń do życia. Raport przedstawia, jak kobieca energia liderek inspiruje do działania, przełamuje bariery i stereotypy w różnych punktach globu i przekłada się na rozwiązywanie kluczowych problemów społecznych. Raport jest również rodzajem poradnika dla liderów biznesu i inwestorów, jak kobiece innowacje społeczne redefiniują współczesne pojęcie sukcesu, co może być wartościowe do zastosowania w różnych sektorach rynku.

Raport przedstawia kobiety, liderki w swoich społecznościach, innowatorki - te które rozwiązują różne problemy społeczne. Począwszy od Hasiny Kharbich z Indii, założycielki organizacji walczącej z handlem ludźmi, poprzez  Morgan Dixon pionierkę ruchu zdrowotnego dla kobiet, Afro – Amerykanek, aż po Ricardę Zezzę, która pomaga kobietom kapitalizować   umiejętności nabyte w trakcie urlopu macierzyńskiego.
Również w Polsce jest wiele przedsiębiorczych kobiet, które rozwiązują ważne problemy społeczne. Choćby Jarmiła Rybicka założycielka Kuchni Konfliktu, nagrodzonej w konkursie Mikroprzedsiębiorca Roku 2017, – mówi Agata Stafiej-Bartosik, prezeska Ashoki w Polsce. – Ale ze względu na wiele zewnętrznych czynników, nie wykorzystują one pełni swojego potencjału. Dlatego ważne jest, aby skupiać się na budowaniu ekosystemu wsparcia dla liderek innowatorek. Wszyscy potrzebujemy ich kreatywności i skuteczności.
Im więcej przykładów silnych kobiet, które skutecznie wprowadzają innowacje społeczne, tym bardziej inne kobiety i dziewczęta będą inspirowane do pójścia w tym samym kierunku, mówi Natalia Bożek, CFO i wiceprezes Citi Handlowy. Działalność kobiet, które mają świadomość swojej sprawczości prowadzi do zmian i tworzenia społeczeństw zdolnych do szybkiego i skutecznego reagowania na wyzwania, które stawia przed nimi współczesny świat.
Ashoka2.jpg
Raport Ashoki i Citi Foundation ma na celu przyjrzenie się temu, w jaki sposób kobiety, społeczne przedsiębiorczynie, działają, wprowadzając innowacyjne rozwiązania w swoim środowisku. Poprzez pokazanie konkretnych przykładów z sieci Ashoki, największej na świecie, diagnozuje bariery, ale i możliwości związane z przywództwem kobiet we wprowadzaniu społecznych innowacji. Wnioski z niego płynące mają mobilizować do działania te kobiety, które chcą zaistnieć jako liderki zmian.
Raport pokazuje w jaki sposób przedsiębiorczynie społeczne dokonują przemian politycznych, ekonomicznych i gospodarczych, kładąc szczególnie silny nacisk na rozwiązanie problemów kobiet i dziewcząt w społecznościach o szczególnie niskich dochodach. Po zbadaniu aktywności przedsiębiorczyń społecznych, pojawiły się cztery wyraźnie obszary ich działalności: kolektywne przywództwo, tworzenie nowych ról dla kobiet i dziewcząt tak by zwiększyć ich oddziaływanie społeczne, wykorzystywanie doświadczeń typowych dla kobiet i przekształcanie ich w zasób (np. macierzyństwo), włączanie mężczyzn w rozwiązywanie problemów, które wydają się dotyczyć wyłącznie kobiet.
Główne wnioski z raportu oraz link do całości dostępne tutaj:

Raport Celebrating ChangemakHERS: W jaki sposób przedsiębiorczynie społeczne przewodzą i wprowadzają innowacje. | Ashoka Polandarrow-leftarrow-rightlogo_ashokashare-emailshare-facebookshare-googleplusshare-twitter

Ashoka ist seit über 30 Jahren die weltweit führende Organisation zur Förderung von Social EntrepreneurInnen.

Załączniki

Pobierz wszystkie

Press Info_Ashoka report.docx

docx | 132 KB

Pobierz
Citi Handlowy Magazyn to inspirujący blog dla klientów indywidualnych, biuro prasowe dla mediów i magazyn tworzony przez ekspertów bankowych. Ważne informacje o charakterze materiałów zamieszczanych w Citi Handlowy Magazyn tutaj