Strona GłównaAktualnościWzrosty biznesu klientowskiego motorem wyników za trzeci kwartał
Aktualności

Wzrosty biznesu klientowskiego motorem wyników za trzeci kwartał

Wyniki banku Citi Handlowy w trzecim kwartale pozostawały pod wpływem wzrostu aktywności klientów. Przychody zwiększyły się o 4 proc. r./r. i 9 proc. kw./kw., dzięki rekordowym przychodom z transakcji walutowych oraz wyższemu wynikowi prowizyjnemu. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 93 mln złotych w kwartale oraz 561 mln złotych po dziewięciu miesiącach 2021, co oznacza prawie 2,5-krotny wzrost w stosunku do wyniku osiągniętego w analogicznym okresie 2020 roku.
„Odbicie gospodarki i wynikająca z tego potrzeba silniejszego wspierania rozwoju klientów będzie w najbliższych kwartałach jednym z motorów wzrostu wyników naszego banku. Nasi klienci realizują ambitne plany rozwoju w Polsce i za granicą. Chcemy być ich partnerem w tych działaniach” - powiedziała Prezes Zarządu Elżbieta Czetwertyńska.
W bankowości instytucjonalnej przychody wzrosły 5 proc. r./r. Przychody z klientowskich transakcji walutowych były wyższe o 39 proc. r./r. Wynik prowizyjny banku wyniósł 158 mln złotych (+15 proc. r./r.), na co złożyły się m.in. 40-proc. wzrost prowizji z bankowości transakcyjnej oraz 25-proc. wzrost prowizji w wealth management.
Wyższym przychodom towarzyszyło utrzymanie kosztów operacyjnych pod kontrolą, pomimo zauważalnej presji na koszty wynagrodzeń, co nie jest unikatową sytuacją dla nas, ale widocznym trendem na rynku. Koszty ryzyka wróciły do znormalizowanych poziomów, jednocześnie jakość portfela kredytowego pozostawała wysoka” – powiedziała Natalia Bożek, wiceprezes zarządu do spraw finansowych.
Korzystając ze swojej unikalnej pozycji globalnego banku dla firm, Citi Handlowy wspierał klientów na rynkach finansowych. Dom Maklerski Banku Handlowego pełnił rolę globalnego koordynatora w transakcji podwyższenia kapitału dla firmy z branży farmaceutycznej o wartości 216 mln zł.
Rozwiązania technologiczne, które bank udostępnia swoim klientom, cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Bank zanotował ponad 22 proc. wzrost liczby firm korzystających z opcji logowania biometrycznego w aplikacji mobilnej CitiDirect BE Mobile. O 11 proc. wzrosły wolumeny przelewów Express Eliksir w porównaniu do trzeciego kwartału rok wcześniej.
Nowością udostępnioną klientom korporacyjnym banku w trzecim kwartale jest Citi Payment Outlier Detector, który umożliwia inteligentną weryfikację płatności wychodzących. To innowacyjne rozwiązanie, które pomaga identyfikować transakcje odbiegające od normy, ograniczając ryzyko związane z płatnościami. 
Rośnie także aktywność klientów indywidualnych banku, co widać zarówno we wzroście wydatków na kartach kredytowych, sald na rachunkach bieżących, jak również w najwyższej od trzech lat akwizycji klientów Citigold.
Dane finansowe za 3Q (r./r.):
· Zysk netto 93 mln złotych (-19%) pod wpływem znormalizowanych kosztów ryzyka
· Wskaźnik koszty/przychody 60%
· Wskaźnik kredyty/depozyty 46%
· Współczynnik wypłacalności (TCR) 19%
Dodatkowych informacji udziela:
Marta Wałdoch, rzecznik prasowy, tel. 605 990 433
Zuzanna Przepiórkiewicz, specjalista ds.kontaktów z mediami, tel. 667 635 432
Bank Handlowy w Warszawie SA to jedna z największych instytucji finansowych w Polsce, oferująca pod marką Citi Handlowy bogaty i nowoczesny asortyment produktów i usług bankowości korporacyjnej, inwestycyjnej i detalicznej. Bank Handlowy obsługuje  6,2 tys. klientów korporacyjnych i ok. 687 tys. klientów indywidualnych poprzez nowoczesne kanały dystrybucji oraz sieć  18 oddziałów. Przynależność do Citigroup, największej na świecie instytucji finansowej, zapewnia klientom Banku Handlowego dostęp do usług finansowych w ponad 100 krajach.
Citi (NYSE:C) to wiodąca globalna instytucja finansowa, mająca około 200 milionów klientów w ponad 140 krajach. Poprzez swoje dwie odrębne jednostki operacyjne: Citicorp i Citi Holdings, Citi obsługuje klientów indywidualnych, korporacyjnych, rządowych i instytucjonalnych zapewniając im bogaty wachlarz produktów i usług finansowych w zakresie bankowości detalicznej, bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej, usług maklerskich i zarządzania aktywami. Dodatkowe informacje można uzyskać na stronie internetowej www.citigroup.com lub www.citi.com.
Załączniki

Pobierz wszystkie

20211109_Informacja prasowa Citi Handlowy 3Q.docx

docx | 103 KB

Pobierz
Citi Handlowy Magazyn to inspirujący blog dla klientów indywidualnych, biuro prasowe dla mediów i magazyn tworzony przez ekspertów bankowych. Ważne informacje o charakterze materiałów zamieszczanych w Citi Handlowy Magazyn tutaj