by
Marta Wałdoch
Rzecznik prasowy,Citi Handlowy
W odpowiedzi na wyzwania związane z sytuacją pandemii na świecie i w Polsce, oraz jej ekonomicznymi konsekwencjami, w drugim kwartale bank Citi Handlowy wzmocnił działania mające na celu wsparcie klientów dotkniętych jej skutkami. W tym okresie, klienci instytucjonalni banku otrzymali ok. 1 miliarda złotych nowego finansowania. Wyniki banku były pod wpływem sytuacji makroekonomicznej i zmiany zachowań klientów.
- To kolejny okres, kiedy działaliśmy w niestandardowym trybie. Koncentrowaliśmy się przede wszystkim na zachowaniu pełnej i niezakłóconej obsługi naszych klientów, jednocześnie zapewniając pracownikom bezpieczne warunki pracy, w tym możliwość pracy zdalnej dla większości z nich - powiedział Prezes Zarządu Citi Handlowy Sławomir S. Sikora. – Tak sformułowane priorytety pomogły nam utrzymać pozycję lidera bankowości instytucjonalnej i banku pierwszego wyboru dla korporacji. Jednocześnie przyspieszyliśmy cyfrową transformację, oferując klientom indywidualnym nowe możliwości i dynamiczny postęp technologiczny.
Przychody z bankowości instytucjonalnej wzrosły 24 proc. w drugim kwartale w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. Jednym z motorów wzrostu tego biznesu była działalność kredytowa (+9% r/r). Przychody z bankowości detalicznej były niższe o 33 proc. i były wynikiem zmiany zachowań klientów, którzy ograniczyli wydatki i aktywność w związku z pandemią, oraz obniżek stóp procentowych przez NBP o łącznie 1,40 p.p.
Zysk banku wyniósł 89 mln złotych w drugim kwartale (-33% r./r.), na co główny wpływ miało zawiązanie rezerwy makroekonomicznej w wysokości 84 mln zł.
Wychodząc naprzeciw mocniejszym w tym okresie oczekiwaniom klientów bezpiecznego dostępu do usług bankowych z każdego miejsca i w dowolnym czasie, Citi Handlowy intensywnie rozwijał cyfrowe rozwiązania. Klienci docenili tę możliwość – dzięki uruchomionej w maju opcji zdalnego otwarcia konta z wykorzystaniem „selfie”, co drugie konto w kanałach cyfrowych było otwierane za pomocą tego narzędzia. Aby ułatwić klientom firmowym zarządzanie płatnościami, bank połączył siły z firmą Comarch - integrując systemy księgowe klientów i banku, umożliwiając operacje finansowe (sprawdzenie salda rachunków firmy, zainicjowanie płatności, sprawdzenie ich statusu czy pobranie wyciągów bankowych) bezpośrednio w systemie firmy.
Bank rozwija też inicjatywy sprzedażowe oparte na partnerstwach. W tym miesiącu wprowadził ofertę zakupów z ratami dla klientów OBI. Klienci sieci marketów budowlanych mogą rozłożyć płatność za zakupy raty, zyskując finansowanie od 300 złotych do 14 tys. złotych.
Citi Handlowy od samego początku aktywnie wspiera walkę z pandemią koronawirusa. W ramach akcji #CisiBohaterowie, prowadzonej przez Fundację Citi Handlowy na rzecz służb medycznych, wolontariusze Citi przygotowali i dostarczyli ponad 8300 pełnowartościowych posiłków dla ratowników medycznych. W celu zbierania środków na zakup nowoczesnego sprzętu do diagnostyki osób zakażonych koronawirusem, bank zorganizował wirtualny wyścig kolarski Citi Handlowy COVID-19 Relief Challenge, którego uczestnicy pokonali 10 000 km na rzecz walki z pandemią. Na działania przeciwdziałające skutkom pandemii bank przeznaczył w sumie już ponad 400 tysięcy złotych.
Dane finansowe (r./r):
- Depozyty +24%, kredyty +6%;
- Całkowite przychody wyniosły 574 mln złotych; przychody z bankowości instytucjonalnej +24 proc.;
- przychody z działalności skarbcowej +11%, wynik odsetkowy -8 proc., wynik prowizyjny -19 proc.;
- Zysk netto banku wyniósł 89 milionów złotych (-33%) za sprawą rezerwy makroekonomicznej, inne koszty ryzyka pozostają na poziomie znormalizowanym;
- Wskaźnik C/I wyniósł 52%.