Aktualności

2017 rokiem wzrostu 

Bank ma za sobą kolejny rok widocznego wzrostu przychodów (z wyłączeniem transakcji VISA) z działalności klientowskiej, przychody w górę o 8 proc. rok do roku. 

*Wolumeny kredytowe w górę – o 6 proc rok do roku dla klientów detalicznych, o 5 proc rok do roku dla klientów instytucjonalnych.

*Pozytywne rezultaty w strategicznych obszarach: mocny wealth managment - sprzedaż produktów inwestycyjnych w górę o 44 proc. rok do roku; wiodąca w Polsce bankowość międzynarodowa – aktywa klientów globalnych 37 proc. wyższe rok do roku.

*Zysk netto stabilnie na poziomie 536 mln zł

*Konsekwentna budowa wartości dla akcjonariuszy – utrzymana dyscyplina kosztowa, rentowność powyżej średniej sektora ROTE 10,6 proc , spełnione kryteria wypłaty 100 proc zysku za 2017 rok
W ostatnim kwartale 2017 zysk Citi Handlowy osiągnął poziom 536 mln zł. Wzrosty w kluczowym segmencie kredytów odzwierciedlają zdolność Banku do finansowania potrzeb inwestycyjnych klientów. Szczególnie widać to w strukturze kredytów instytucjonalnych dla klientów globalnych, gdzie wzrost wyniósł 37 procent rok do roku. Ożywienie na rynku nieruchomości znalazło odbicie w portfelu hipotek banku, które wzrosły o 12 proc rok do roku. Karty kredytowe także poprawiły zeszłoroczny wolumen, tutaj wzrost wyniósł 8 proc rok do roku.

Ubiegły rok zamknęliśmy zapowiadanym wzrostem naszego biznesu. Byliśmy blisko naszych klientów i zwiększyliśmy zaangażowanie w zakresie finansowania planów klientów instytucjonalnych (5 proc. rok do roku) i detalicznych (6 proc. rok do roku). Wspieraliśmy ich w rozwoju, ale także dynamicznie zmienialiśmy naszą ofertę, by wpisywać się w ich nowe oczekiwania. Wprowadziliśmy mobilne płatności Android Pay, z których od momentu wdrożenia pod koniec stycznia skorzystało 4 tysięcy klientów wykonując ponad 30 tys. transakcji, powiedział Sławomir S. Sikora , prezes Citi Handlowy.  

Bankowość detaliczna: wzrost znaczenia kanałów cyfrowych 

Nowy system bankowość transakcyjnej Citibank Online oddany do użytkowania w marcu 2017 roku skutecznie zaadresował potrzeby klientów (liczba nowych funkcji przekroczyła trzysta) i pozwolił na zwiększenie dostępności banku. Bankowość „bardziej” online docenili klienci – na koniec grudnia o 44 proc. więcej osób zalogowało się do systemu za pośrednictwem smartfona. Liczba aktywnych użytkowników bankowości mobilnej wyniosła w tym okresie ponad 126 tys., co stanowi wzrost o ponad 53 proc w stosunku do grudnia 2016 roku.
Sprawdzają się także nowe możliwości akwizycyjne nowoczesnej platformy. Dzisiaj kanały zdalne są już dominującym narzędziem w sprzedaży kart kredytowych. W 2017 roku bank dotarł poprzez internet do 40 procent odbiorców całego portfela nowych kart, co oznacza wzrost o 20 pkt. proc w stosunku do roku ubiegłego.
Podejście to uzupełnia aplikacja sprzedażowa „SPEED” dla doradców bankowych, która pozwala na całkowite wyeliminowanie papieru z procesu sprzedaży, opierając się na elektronicznych formach podpisu i komunikacji SMS i e-mail. W efekcie m.in. sprzedaż produktów inwestycyjnych wzrosła o 44 proc. rok do roku.

Bankowość Instytucjonalna: wsparcie dla rozwoju klientów 

Kluczowym projektem minionego roku w obszarze bankowości instytucjonalnej była pierwsza na rynku oferta dla eCommerce. Citi Handlowy był pierwszym bankiem, który udostępnił sprzedawcom internetowym zautomatyzowany proces uzgadniania należności, co ułatwia szybkie i bezpieczne rozliczenie wielu formatów płatności (przelew, karta, gotówka) w różnych walutach. W zaproponowanym rozwiązaniu ceny w kanale eCommerce wyświetlają się w lokalnej walucie, lokalne numery rachunków służą do realizacji wpłat, a zautomatyzowane i szybkie uzgadnianie należności i zwrotów dostarcza lokalny start-up.
Jako pierwsi na rynku opracowaliśmy unikalną ofertę dla firm z obszaru e-commerce.  Pracując z polskimi start-upami stworzyliśmy rozwiązanie dla firm działających w internecie, które wspiera ich w dynamicznym rozwoju i pomaga zdobywać nowe rynki zagraniczne. Wszystko to osiągnęliśmy dzięki zmotywowanemu i otwartemu na przyszłość zespołowi Citi Handlowy. Dzięki jego różnorodności oraz kulturze, która tę różnorodność wspiera skutecznie możemy mierzyć się z wyzwaniami dynamicznych zmian na rynku, powiedział Sławomir S. Sikora, prezes Citi Handlowy.  

Kluczowe w 2018 : gospodarka na wznoszącej, branża e-Commerce ma swój czas | NewsrmTV

http://newsrm.tv/kluczowe-w-2018-gospodarka-na-wznoszacej-branza-e-commerce-ma-swoj-czas/

Wzrosła kluczowa grupa klientów objętych programem Emerging Market Champions – na koniec grudnia 2017 wynosiła 425. Bankowość relacyjna pozostaje filarem także w tym segmencie działalności -jej skuteczność odzwierciedla wzrost aktywów klientów globalnych o 37 proc, przy 16 procentowym wzroście średniego poziomu sald rachunków operacyjnych klientów instytucjonalnych.
Bank niezmiennie pozostaje liderem wymagającego obszaru działalności skarbcowej. Citi Handlowy po raz szósty z rzędu zwyciężył w konkursie Ministerstwa Finansów na pełnienie funkcji Dealera Skarbowych Papierów Wartościowych (DSPW) w 2018 roku, co potwierdza konsekwencję Banku w działaniach na rzecz promowania polskiego rynku oraz aktywne wsparcie realizacji polityki emisyjnej krajowego długu.
Więcej informacji o wstępnych wynikach Banku za 2017 rok w raporcie na stronie Relacji Inwestorskich: www.citihandlowy.pl
Citi Handlowy Magazyn to inspirujący blog dla klientów indywidualnych, biuro prasowe dla mediów i magazyn tworzony przez ekspertów bankowych. Ważne informacje o charakterze materiałów zamieszczanych w Citi Handlowy Magazyn tutaj