Strona GłównaaktualnościCiti Handlowy z solidnym otwarciem roku
Aktualności

Citi Handlowy z solidnym otwarciem roku

Zysk netto trzykrotnie wyższy niż w 2017 roku – 146 mln zł. W I kwartale 2018 roku Bank urósł w obszarze przychodów o 21 proc rok do roku, do poziomu 567 mln zł. Dobrą, pozytywną dynamikę Bank utrzymał we wszystkich liniach przychodów: wynik odsetkowy: +9 proc r./r. , wynik prowizyjny: +5 proc r./r. , działalność skarbcowa: +73 proc r./r.

-Pozostajemy stabilnym i wysoko rentownym bankiem. Rentowność banku jest wyższa w porównaniu do roku ubiegłego – ROTE: 12,5 proc. vs. 10.9 proc.; ROA 1,45 proc. vs. 1,23 proc. oraz ROE 10 proc. vs. 8.7 proc. Pozytywna dynamika widoczna jest we wszystkich liniach przychodów pierwszego kwartału. Wynik odsetkowy i prowizyjny wzrosły o 5 proc. rok do roku. Z kolei wynik na działalności skarbcowej poprawił się o 73 proc., powiedział Sławomir S. Sikora, prezes Citi Handlowy. Konsekwentnie rośniemy tez w obszarze wealth managment. Liczba nowych klientów Citigold i Citi Private Client wzrosła w pierwszym kwartale o 7 proc. rok do roku, a ponad połowa z nich to klienci z tzw. „polecenia” naszych obecnych klientów.

Bankowość detaliczna: coraz bardziej online

Bank w pierwszym kwartale kontynuował wykorzystanie kanałów mobilnych w dotarciu do klientów, co potwierdzają pozytywne dane sprzedażowe – udział kart aktywowanych online w całym portfelu produktowym to już niemal połowa (43 proc), a w obszarze kredytów gotówkowych ta proporcja wynosi niemal jedną czwartą (23 proc). Ten okres był też momentem implementacji nowego modelu sprzedaży produktów kredytowych w opaciu o digital onboarding - na koniec marca wdrożono nowy, uproszczony formularz aplikacji dla poprawy user experience, analogicznym krokiem było wykorzystanie natywnych funkcji urządzeń mobilnych w procesie weryfikacji tożsamości w postępowaniu kredytowym.  Konsumpcja urządzeń mobilnych utrzymuje się na wysokim poziomie wśród klientów banku, stąd naturalnym krokiem było wprowadzenie do oferty GooglePay – w ciągu dwóch miesięcy klienci Citi Handlowy zrealizowali 120 000 takich transakcji.

Google Pay Teraz Dostępny dla kart Citi Handlowy Mastercard

Teraz możesz wyjść na zakupy tylko z telefonem. Wystarczy dodać kartę Citi Handlowy Mastercard do aplikacji Google Pay. Płatności dokonasz tak samo, jak zwykłą kartą – wystarczy wybudzić telefon i zbliżyć go do terminala.

Potrzeby klienta i perspektywa user experience były motorem rozwiązań także w innych obszarach – przy projektowaniu nowej platformy Citi Specials, integrującej gamę benefitów, rabatów i programów lojalnościowych w atrakcyjnej i intuicyjnej formule. Dodatkowo na platformie wykrozystano innowacyjny mechanizm chatbota, który znacznie przyśpieszył proces profilowania oferty rabatowej. Równie istotnym elementem nowej platformy są cykliczne targetowane akcje specjalne – czego przykładem była ekskluzywna przedsprzedaż biletów na koncert Beyonce.

Citi Specials

Poznaj nowy Program Korzyści Citi Specials – wyjątkowe rabaty, nagrody i niespodzianki przy płatnościach kartami Citi Handlowy.

Segment Klientów zamożnych pozostaje wśród strategicznych obszarów – w pierwszym kwartale bank z sukcesem rozwijał ofertę wealth management, co ilustrują dane akwizycyjne: 7 procentowy wzrost rok do roku w Citibank Private Client i Citigold. Godne wzmianki jest oparcie sprzedaży na modelu rekomendacyjnym, gdzie bank dociera do nowych klientów poprzez polecenia obecnych.
cytat_4.png

Bankowość instytucjonalna : kompleksowe rozwiązania złożonych potrzeb 

Dzięki wsparciu globalnej sieci, najlepszej na rynku ofercie FX oraz zestawowi unikatowych rozwiązań technologicznych Citi Handlowy utrzymuje pozycję instytucji pierwszego wyboru dla polskich firm, które realizują ekspansję zagraniczną, a także międzynarodowych inwestorów, którzy decydują się na rozwój swojego biznesu w Polsce. Na koniec marca 2018 roku w ramach programu Emerging Market Champions Citi Handlowy obsługuje już 426 klientów, co oznacza wzrost o 3 proc r./r. Równocześnie od trzech kwartałów Bank rozwija grupę klientów z wymagającej branży eCommerce. W I kwartale dołączył m.in. Martes Sport, jedna z trzydziestu polskich firm umieszona na prestiżowej liście „1000 firm, które zainspirują Europę”, przygotowanej przez London Stock Exchange.

1000 Companies to Inspire Europe – 2017 report | London Stock Exchange Group

Citi Handlowy pozostaje kluczowym partnerem dla swoich klientów z sektora przedsiębiorstw i korporacji. Swoją rolę rozumie nie tylko jako dostawcy solidnego i niezawodnego serwisu bankowego, ale i konsultanta dzielącego się ekspercką wiedzą z firmami. Świetnym przykładem takiego podejścia w pierwszym kwartale 2018 roku była szeroka akcja edukacyjna dedykowana zagadnieniu Split Payment, która objęła cyklem warsztatów, webinariów i spotkań ponad tysiąc osób po stronie klientów na terenie całego kraju. Jednocześnie Bank rozpoczął z wyprzedzeniem migrację rachunków zgodnie z założeniami ustawy, i w efekcie niemal 75% klientów z grupy docelowej ma już gotowe docelowe konta. Dla pełnej optymalizacji procesu bank udostępnił specjalne moduły raportowania i dodatkowe funkcjonalności optymalizujące zarządzanie finansami firmy (zapobiegające zatorom płynnościowym).

Mechanizm podzielonej płatności – Wikipedia, wolna encyklopedia

https://pl.wikipedia.org/wiki/Mechanizm_podzielonej_p%C5%82atno%C5%9Bci

Po raz kolejny z rzędu na początku roku Bank zwyciężył także w konkursie Ministerstwa Finansów na pełnienie funkcji Dealera Skarbowych Papierów Wartościowych. Citi Handlowy konsekwentnie, od lat, działa na rzecz promowania polskiego rynku oraz aktywnie wspiera realizacje polityki emisyjnej krajowego długu.
cytat_2.png
Więcej informacji o wynikach Banku za I kwartał 2018 rok w raporcie na stronie Relacji Inwestorskich.  
Citi Handlowy Magazyn to inspirujący blog dla klientów indywidualnych, biuro prasowe dla mediów i magazyn tworzony przez ekspertów bankowych. Ważne informacje o charakterze materiałów zamieszczanych w Citi Handlowy Magazyn tutaj