Strona GłównaAktualnościCiti Handlowy zwiększa wsparcie klientów w dobie pandemii
Aktualności

Citi Handlowy zwiększa wsparcie klientów w dobie pandemii

W pierwszym kwartale 2020 Citi Handlowy kontynuuje rozwój i zwiększa wsparcie dla klientów. Jedenaście tysięcy klientów dotkniętych skutkami pandemii skorzystało już z możliwości odroczenia spłaty kredytów. Bank uczestniczy aktywnie w rządowych programach pomocowych.

- Czas pandemii wymaga od nas zdefiniowania na nowo naszych priorytetów. W tym bezprecedensowym okresie musimy zadbać zarówno o bezpieczeństwo pracowników, jak i zapewnić klientom wsparcie płynnościowe poprzez finansowanie ich działalności oraz profesjonalne doradztwo - powiedział Prezes Zarządu Citi Handlowy Sławomir S. Sikora. - Pamiętaliśmy również o tych, którzy na pierwszej linii frontu walczą o zdrowie Polaków. Ponad tysiąc wolontariuszy dostarczyło 8300 posiłków dla ratowników w Warszawie i Olsztynie w ramach akcji Cisi Bohaterowie.
Wspieranie finansowania przedsiębiorstw odzwierciedla m.in. 11-proc. wzrost kredytów instytucjonalnych. Silna pozycja kapitałowa i płynnościowa Citi Handlowy oraz zaufanie klientów do stabilności banku stoją za rekordowym wzrostem depozytów w pierwszym kwartale. Wolumen depozytów klientów instytucjonalnych wzrósł o ponad jedną trzecią w porównaniu z pierwszym kwartałem 2019 a oszczędności klientów indywidualnych o 17 proc. Nadwyżka kapitałów Tier1 była o 8,2 punkty procentowe powyżej regulacyjnego minimum a wskaźnik kredytów do depozytów wyniósł 53%.
Bank kontynuuje strategię digitalizacji, która poza zapewnieniem łatwego i wygodnego dostępu do usług bankowych z dowolnego miejsca, w czasach kryzysu służy przede wszystkim bezpieczeństwu klientów. W tym tygodniu bank uruchomił opcję zdalnego otwarcia konta z wykorzystaniem „selfie”, stając się tym samym jedynym bankiem na polskim rynku, który umożliwia nowym klientom w pełni zdalne i zautomatyzowane otwarcie 3 podstawowych produktów bankowych (oprócz konta, klienci zdalnie mogą aplikować o kartę kredytową i pożyczkę gotówkową).
W pierwszym kwartale bank wprowadził też usługę Apple Pay, którą przez pierwsze dwa tygodnie uruchomiło ponad 10 tysięcy klientów.  
Dla klientów instytucjonalnych, Citi Handlowy rozszerzył usługi elektronicznego obiegu dokumentów o podpis kwalifikowany, którego w pierwszym tygodniu działania klienci użyli w ponad 50% przypadków. Dane finansowe:
  • Depozyty +29%, kredyty ogółem +8%
  • Marża operacyjna +4% r./r. Całkowite przychody wyniosły 536 mln złotych; wynik prowizyjny +5 proc. r./r., wynik odsetkowy +9 proc. r./r.; przychody z działalności skarbcowej -19%
  • Koszty ryzyka wyniosły 93 milionów złotych wobec 28 milionów złotych rok wcześniej
  • Zysk netto banku wyniósł 26 milionów złotych (-56% r./r.) i był pod wpływem wyższych rezerw, wynikających z ostrożnościowego podejścia do ryzyka kredytowego wobec oczekiwanego spowolnienia gospodarczego, oraz opłaty na BFG
  • Wskaźnik C/I wyniósł 66%
Załączniki

Pobierz wszystkie

20200514_Informacja prasowa Citi Handlowy 1Q.doc

doc | 249 KB

Pobierz
Citi Handlowy Magazyn to inspirujący blog dla klientów indywidualnych, biuro prasowe dla mediów i magazyn tworzony przez ekspertów bankowych. Ważne informacje o charakterze materiałów zamieszczanych w Citi Handlowy Magazyn tutaj