Citi Handlowy uruchomił jedną z pierwszych w Europie i pierwszą w sektorze usług finansowych w Polsce kampanię marketingową z wykorzystaniem narzędzia YouTube Director Mix. Dzięki wykorzystaniu ponad 250 wersji reklam video, narzędzie to umożliwia w precyzyjny i kontekstowy sposób dobrać wyświetlane treści reklamowe do zapytań użytkowników w Google oraz na Youtube.
Citi Handlowy we współpracy z Google uruchomił właśnie nową kampanię reklamową „Tyle korzyści za 0 zł miesięcznie”, promującą Kartę Kredytową Citi Simplicity (RRSO: 10,47%), nagradzaną 4 lata z rzędu w rankingu „Złoty Bankier jako najlepsza karta na rynku.
Celem kampanii jest przybliżenie benefitów, jakie oferują karty Citi Handlowy w ramach Programu Korzyści Citi Specials. Benefity skoncentrowane wokół 5 pasji - Podróży, Kulinariów, Rozrywki, Zakupów i Sportu - to m.in do 20% rabatu w ponad 150 restauracjach, do 50% rabatu na rezerwacje promu, lotu czy hotelu, a także przedsprzedaże biletów na koncerty największych światowych gwiazd w Polsce. Ofert rabatowych, partnerskich, nagród, niespodzianek i innych przywilejów jest w programie kilkaset. Aby dotrzeć do potencjalnych klientow z tak bogatą ofertą, Citi Handlowy stawia przede wszystkim na relewantność - dotarcie z właściwym benefitem do właściwego użytkownika we właściwym momencie. Idealnym rozwiązaniem okazała się jedna z najnowszych innowacji Google.
Jak to działa?
Mechanizm YouTube Director Mix pozwala na emisję reklam ściśle dopasowanych do fraz wyszukiwanych przez użytkowników. Dzięki temu spełnione zostają dwa niezwykle istotne warunki każdej skutecznej kampanii - relewantność i skala. Narzędzie pozwala Citi Handlowy tworzyć w zoptymalizowany sposób do kilkuset różnych wersji reklam video, poprzez podmianę bazowych elementow tekstowych, elementów video oraz audio, w zależności od frazy wpisanej w wyszukiwarce. To znacznie upraszcza i skraca czas oraz koszt, jakie należałoby w standardowych kampaniach zaangażować w przygotowanie tak zaawansowanej kampanii.
Przykład?
Powiedzmy, że szukamy w Google przepisu na sos do pizzy. Jeśli w przeciągu 7 dni trafimy na Youtube, mechanizm dopasuje i wyświetli dla nas reklame video o treści “Masz ochotę na pizzę? Korzystaj ze zniżek do 20% w ponad 150 wyśmienitych restauracjach płacąc kartą kredytową Citi Handlowy. Tyle korzyści z kartą za 0 zł miesięcznie. Aplikuj i odbierz 400 zł na start!”. Materiał zostanie złożony z graficznych elementow bazowych oraz odpowiednich animacji. Personalizacja video na taką skalę, przy minimalizacji potrzebnych zasobów do ich wyprodukowania, to główna zaleta wykorzystania innowacji Google w tej kampanii.
Masz ochotę na pizzę? 0019 - YouTube
Citi Handlowy konsekwentnie wychodzi poza klasyczne rozumienie usług bankowych, oferując posiadaczom kart z logo Citi jeden z największych na rynku programów korzyści i przywilejów. Dla nowych klientów bank przygotował w ramach kampanii ofertę powitalną z voucherem 400zł do wykorzystania na Allegro. Wniosek o przyznanie karty można złożyć online poprzez dedykowaną stronę. Jej zawartość również dynamicznie dostosuje się do wyszukiwania Klienta - tu przykład dla wyszukiwania pizzy.
Za strategię i kreacje video w kampanii odpowiada Digital Direct House i Feno, za zakup mediów i optymalizację - Sales & More.