Strona Głównaludzie & wydarzeniaGorzka Czekolada z Citi Handlowy
ludzie & wydarzenia

Gorzka Czekolada z Citi Handlowy

Czy warto rozmawiać o trudnych sprawach? Warto. Szczególnie z dziećmi i nastolatkami. Warto też podsuwać im książki, które o skomplikowanych, pozornie poważnych rzeczach  mówią językiem zrozumiałym i łatwo przyswajalnym  dla młodego człowieka. O tym jak Citi Handlowy wspiera młodzież w ich codziennym mierzeniu się z wyzwaniami współczesności.

Mało jest książek pisanych w taki sposób, mówi Sławomir S. Sikora, prezes Citi Handlowy Takich, które uczą, a nie umoralniają. Książek, które poruszają tematy ważne dla młodego odbiorcy, jak szacunek, uczciwość, samodyscyplina, asertywność. Zaangażowaliśmy się w wydanie tej książki, bo traktujemy, że tego typu publikacje to także wsparcie w rozwoju naszych pracowników i ich rodzin. W Citi w Polsce swoją działalność rozpoczął właśnie ruch CitiParents. To jedna z wielu inicjatyw, której celem jest wspieranie pracowników w samorealizacji, tej zawodowej, ale także tej związanej w tym wypadku z rodzicielstwem.
„Gorzka Czekolada” to kontynuacja bestsellerowego zbioru opowiadań, zdobywcy serc setek tysięcy dzieci. Jak zwykle podejmuje tematy z jednej strony niełatwe, z drugiej bliskie każdemu z nas. Historie bohaterów są tak realne, ze mogłyby wydarzyć się naszej sąsiadce, koledze ze szkoły, przyjacielowi z podwórka. To wszystko sprawia, że czytelnik utożsamia się z nimi, skłaniają go one do refleksji  i zastanowienia się nad własnym postępowaniem. Być może w dalszej przyszłości pozytywnie wpłyną na młodego człowieka – jedno jest pewne: nie przejdą bez echa i długo pozostaną w pamięci.
Każda z historii przytoczonych  w książce opatrzona jest krótkim komentarzem znanych psychologów: Teresy Jadczak – Szumiło i Jacka Masłowskiego. Rozmowy z nimi przeprowadziła Irena Koźmińska, prezes Fundacji ABCXXI Cała Polska czyta dzieciom Zagadnienia, o których mówią odnoszą się bezpośrednio do konkretnych opowiadań, analizują postawy życiowe bohaterów ich emocje, starają się wyjaśnić motywy postępowania.  Partnerem projektu jest Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy, która wspiera działalność inicjatywy Citi Parents w Citi w Polsce. Citi Parents porusza tematy bliskie każdemu Rodzicowi.  Służy wiedzą i doświadczeniem zarówno młodym Rodzicom, jak i  tym z wieloletnim stażem.
Citi Handlowy Magazyn to inspirujący blog dla klientów indywidualnych, biuro prasowe dla mediów i magazyn tworzony przez ekspertów bankowych. Ważne informacje o charakterze materiałów zamieszczanych w Citi Handlowy Magazyn tutaj
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.