Bank Żywności w Olsztynie zwyciężył w konkursie Global Innovation Challenge, organizowanym przez Citi Foundation. Otrzymał 500 tysięcy dolarów na działania na rzecz bezpieczeństwa żywnościowego wśród społeczności o niskich dochodach.
Fundacja Citi ogłosiła laureatów pierwszego w historii konkursu Global Innovation Challenge – nowego programu wsparcia organizacji społecznych, które opracowują innowacyjne rozwiązania problemów społecznych i gospodarczych.
Bank Żywności w Olsztynie znalazł się w gronie 50 organizacji filantropijnych z całego świata, które w pierwszej edycji tego programu otrzymają w sumie 25 milionów dolarów. Celem pierwszej edycji programu było zwiększenie skuteczności działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa żywnościowego.
- Bezpieczeństwo żywnościowe to jeden z najbardziej palących problemów współczesnego świata. To problem nas wszystkich. Dlatego w jego rozwiązanie powinniśmy zaangażować się solidarnie, bez względu na szerokość geograficzną czy rodzaj prowadzonej działalności. Zaczynamy więc od siebie - mówi Elżbieta Czetwertyńska, prezes Citi Handlowy i Citi Country Officer w Polsce. – Cieszymy się, że środki Citi Foundation na rzecz walki z niedoborem żywności trafią do polskiej organizacji pozarządowej. Bank Żywności w Olsztynie pomaga osobom w potrzebie, ale też edukuje i tworzy kompleksowe rozwiązania dla zapobiegania ubóstwu. To szczególnie dla nas ważne, bo Olsztyn to drugi po Warszawie ośrodek Citi, w którym rozwijamy nasz biznes i angażujemy się w rozwiązywanie kwestii ważnych dla lokalnej społeczności.
Bank Żywności działa od 25 lat i specjalizuje się w pozyskiwaniu żywności i jej zagospodarowaniu na rzecz potrzebujących mieszkańców Warmii i Mazur, zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju i mądrego pomagania. Prowadzi działania na rzecz tych, którzy są w trudnej sytuacji: buduje sieć partnerów zaangażowanych w przekazywanie żywności, edukuje na temat jej zagospodarowania, włącza w działania wolontariackie młodzież i w efekcie tworzy wspólnoty, które mogą samodzielnie działać na rzecz osób w potrzebie.
Realizując swoją misję uwzględnia cele zrównoważonego rozwoju w 2021 roku dołączył do Partnerstwa Agenda 2030. Realizuje pogram mając na uwadze złożoność globalnych wyzwań gospodarczych, społecznych i środowiskowych. https://olsztyn.bankizywnosci.pl
Prezes Marek Borowski, Bank Żywności w Olsztynie - Do naszych działań podchodzimy odpowiedzialnie, ale i odważnie. Chcemy, aby inne organizacje mogły, wzorując się na nas, zwiększać skuteczność i skalę swojego działania. Dzięki środkom Citi Foundation będziemy mogli rozwijać nasze programy pomocowe oraz innowacyjne projekty na rzecz poprawy bezpieczeństwa żywnościowego, w szczególności NGO do wdrażania ekonomii społecznej i tworzyć trójsektorowe partnerstwa, dające możliwość korzystania przez społeczności o najniższych dochodach z przystępnej cenowo i zdrowej żywności. Warto w tym miejscu dodać, iż w tym roku uzyskaliśmy akredytację Ministra Rodziny i Polityki Społecznej, który nadał nam status Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej.
– Kapitał filantropijny odgrywa kluczową rolę na rynku rozwiązań społecznościowych, a Global Innovation Challenge Fundacji Citi pomaga promować i rozwijać nowe pomysły – powiedziała Brandee McHale, prezes Fundacji Citi i szefowa Citi Community Investing & Development. – Od zapewnienia natychmiastowej pomocy osobom w kryzysie po długoterminowe interwencje, organizacje wsparte w ramach pierwszej edycji Global Innovation Challenge dostarczają rozwiązania podnoszące jakość życia, przede wszystkim poprzez poprawę stanu zdrowia społeczności o niskich dochodach.
Każdemu z beneficjentów inauguracyjnego Global Innovation Challenge przyznano 500 tys. dolarów na wsparcie działań programowych w czterech kluczowych obszarach: dostęp do żywności, dostępność żywności, przystępność cenowa żywności oraz odporność społeczności. Innowacje obejmują działania takie jak aplikacje, które będą łączyć dostawców i odbiorców żywności, wprowadzanie nowych technologii i promowanie praktyk zrównoważonego rolnictwa czy zakładanie miejskich ogrodów.
Każdemu z beneficjentów inauguracyjnego Global Innovation Challenge przyznano 500 tys. dolarów na wsparcie działań programowych w czterech kluczowych obszarach: dostęp do żywności, dostępność żywności, przystępność cenowa żywności oraz odporność społeczności. Innowacje obejmują działania takie jak aplikacje, które będą łączyć dostawców i odbiorców żywności, wprowadzanie nowych technologii i promowanie praktyk zrównoważonego rolnictwa czy zakładanie miejskich ogrodów.
Więcej informacji o Global Innovation Challenge oraz listę beneficjentów grantów można znaleźć na stronie citifoundation.com/challenge
###
Dodatkowych informacji udziela:
Marta Wałdoch, rzecznik prasowy, tel. 605 990 433
E-mail: marta.waldoch@citi.com
Zuzanna Przepiórkiewicz, biuro prasowe, tel. 667 635 432
E-mail: zuzanna.przepiorkiewicz@citi.com
Bank Handlowy w Warszawie SA to jedna z największych instytucji finansowych w Polsce, oferująca pod marką Citi Handlowy bogaty i nowoczesny asortyment produktów i usług bankowości korporacyjnej, inwestycyjnej i detalicznej. Bank Handlowy obsługuje 5,4 tys. klientów korporacyjnych i ok. 582,5 tys. klientów indywidualnych poprzez nowoczesne kanały dystrybucji oraz sieć oddziałów. Przynależność do Citigroup, największej na świecie instytucji finansowej, zapewnia klientom Banku Handlowego dostęp do usług finansowych w ponad 100 krajach.
Citi to wiodący partner bankowy dla instytucji z transgranicznymi potrzebami, globalny lider w zakresie zarządzania aktywami, a także bank ceniony przez klientów indywidualnych na rodzimym rynku w Stanach Zjednoczonych. Citi prowadzi działalność w ponad 160 krajach i jurysdykcjach, zapewniając klientom korporacyjnym, rządowym, instytucjonalnym i indywidualnym, a także inwestorom, bogaty wachlarz produktów i usług finansowych. Dodatkowe informacje można uzyskać na stronie internetowej www.citigroup.com | Twitter: @Citi | YouTube: www.youtube.com/citi | Blog: http://blog.citigroup.com | Facebook: www.facebook.com/citi | LinkedIn: www.linkedin.com/company/citi