W drugim kwartale 2022 zysk netto Citi Handlowy wyniósł 500 milionów złotych. W porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku, bank zanotował wyższe przychody i wzrost aktywów klientowskich w bankowości instytucjonalnej, w szczególności w segmencie klientów Bankowości Przedsiębiorstw i Klientów Globalnych. Liczba klientów bankowości prywatnej osiągnęła rekordowy poziom. W całym banku wolumen kredytowy wzrósł o 7 proc. rok do roku a depozyty zwiększyły się o 6 proc.
„Nasze wyniki finansowe odzwierciedlają wzrosty w strategicznych obszarach naszej działalności. W szczególności widoczne jest to w rosnących aktywach w bankowości przedsiębiorstw i wysokich wolumenach wymiany walut. Aktywnie wspieramy zieloną transformację klientów, co widać w transakcjach, które przeprowadzamy. To był też bardzo dobry kwartał w bankowości prywatnej Citi Handlowy,” powiedziała Prezes Zarządu Elżbieta Czetwertyńska. „Kolejne miesiące nie będą łatwe dla klientów, ani dla gospodarki. Będziemy blisko współpracować z naszymi klientami, żeby pomóc im w przejściu przez ten trudniejszy okres.”
Przychody Citi Handlowy wyniosły 1 mld złotych (+141% r./r.). Bank osiągnął wysoką dynamikę wzrostu wolumenów walutowych (+12% r./r.) a wskaźnik ROE wyniósł 14,8 proc., i był ponad dwukrotnie wyższy od poziomu zanotowanego na koniec czerwca zeszłego roku. Aktywa klientowskie w bankowości instytucjonalnej wzrosły o 15 proc. rok do roku. Szczególnie mocne wzrosty (+38% r./r) zanotowała Bankowość Przedsiębiorstw (firmy o obrotach 15 milionów złotych do 2 miliardów złotych).
„Wzrost działalności klientowskiej, mocny wynik odsetkowy, bardzo dobra jakość portfela kredytowego i wysoka dyscyplina kosztowa, mimo rosnącej inflacji, to silne trendy widoczne w tym kwartale. Wysoka rentowność kapitału na poziomie 14,8%, będąca efektem solidnego zysku netto oraz stabilnej bazy kapitałowej, ze współczynnikiem wypłacalności zdecydowanie powyżej wymogów regulacyjnych są niewątpliwie czynnikiem istotnym dla inwestorów oraz strategii banku,” – powiedziała Natalia Bożek, wiceprezes zarządu do spraw finansowych.
Citi Handlowy po raz kolejny wsparł dynamiczne plany rozwoju Netguru, polskiej spółki technologicznej, tym razem przy przejęciu spółki mohi.to, specjalizującej się w dostarczaniu rozwiązań dla rynku e-commerce. Wcześniej bank był partnerem spółki w inwestycji w amerykańską firmę Pilot 44. Citi Handlowy był też bankiem finansującym zakup 100 proc. udziałów w kapitale zakładowym spółki Rotometal, jednego z największych producentów cylindrów magnetycznych i drukarskich w Europie.
Bank aktywnie realizuje swoją strategię wspierania klientów w transformacji ich modeli biznesowych w kierunku zrównoważonego rozwoju i uwzględniania czynników środowiskowych i społecznych w procesach decyzyjnych. W tę strategię wpisuje się współpraca z Żabką – obie firmy podpisały umowę finansową, która odwołuje się do celów Żabki wynikających z przyjętej strategii ESG: redukcji emisji gazów cieplarnianych i zwiększenia sprzedaży zdrowej żywności marki własnej. Citi Handlowy zobowiązał się m.in. do udzielenia swoim klientom kwoty 1 miliarda złotych „zielonego finansowania” w perspektywie trzech lat i już zrealizował jedną czwartą tego planu.
W Sektorze Bankowości Detalicznej drugi kwartał był najlepszym w historii dla bankowości prywatnej – liczba klientów Citigold Private Client osiągnęła historyczny poziom. Bank niemal podwoił swój portfel klientów CitiKonto a karta Kredytowa Citi Handlowy – Citibank-BP Motokarta – po raz siódmy z rzędu została wybrana najlepszym produktem na rynku w swojej kategorii.
Dane finansowe za 2Q (r./r.):
· Zysk netto 500 mln złotych (wobec 73 mln złotych w 2Q 2021)
· Wskaźnik ROE 14,8% (wobec 7,2% w 2 kw. 2021)
· Wskaźnik kredyty/depozyty 48%%
· Współczynnik wypłacalności (TCR) 17,7%
Dodatkowych informacji udziela:
Marta Wałdoch, rzecznik prasowy, tel. 605 990 433
E-mail: marta.waldoch@citi.com
Zuzanna Przepiórkiewicz, specjalista ds.kontaktów z mediami, tel. 667 635 432
E-mail: zuzanna.przepiorkiewicz@citi.com
Bank Handlowy w Warszawie SA to jedna z największych instytucji finansowych w Polsce, oferująca pod marką Citi Handlowy bogaty i nowoczesny asortyment produktów i usług bankowości korporacyjnej, inwestycyjnej i detalicznej. Bank Handlowy obsługuje 5,4 tys. klientów korporacyjnych i ok. 622 tys. klientów indywidualnych poprzez nowoczesne kanały dystrybucji oraz sieć 18 oddziałów. Przynależność do Citigroup, największej na świecie instytucji finansowej, zapewnia klientom Banku Handlowego dostęp do usług finansowych w ponad 100 krajach.
Citi (NYSE:C) to wiodąca globalna instytucja finansowa, mająca około 200 milionów klientów w ponad 140 krajach. Poprzez swoje dwie odrębne jednostki operacyjne: Citicorp i Citi Holdings, Citi obsługuje klientów indywidualnych, korporacyjnych, rządowych i instytucjonalnych zapewniając im bogaty wachlarz produktów i usług finansowych w zakresie bankowości detalicznej, bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej, usług maklerskich i zarządzania aktywami. Dodatkowe informacje można uzyskać na stronie internetowej www.citigroup.com lub www.citi.com.