GUANXI, czyli „relacje”, adaptacja do lokalnego rynku, reputacja i obecność w mediach społecznościowych – to 4 filary gwarantujące sukces biznesowy w Chinach. O kulturze biznesu za Wielkim Murem, korzyściach rozliczania się w chińskim juanie, budowaniu przewagi konkurencyjnej dzięki znajomości rynku i lokalnych zwyczajów oraz o rozwiązaniach wpierających polski biznes w Chinach rozmawiali eksperci Citi Handlowy oraz zaproszeni goście: dr Andrzej Juchniewicz z Państwowej Agencji Inwestycji i Handlu (PAiH) oraz Piotr Canowiecki z ChińskiRaport.pl.
Kultura biznesu za Wielkim Murem i charakterystyka chińskich kontrahentów były tematem niedawnego wydarzenia online dla klientów korporacyjnych, zorganizowanego przez Sektor Rynków Finansowych i Bankowości Korporacyjnej Citi Handlowy. Eksperci Citi Handlowy przedstawili rozwiązania, które mogą wesprzeć firmy prowadzące wymianę handlową z Państwem Środka, a także przedsiębiorstwa, które dopiero planują wejście na ten potężny rynek.
Zaproszeni goście byli zgodni co do stwierdzenia, że kluczem do sukcesu w biznesie z Chinami są relacje i jakość. Równie ważna jest adaptacja do lokalnego rynku, a zatem przydatna jest jego znajomość i poznanie różnic między kulturą polską, czy szerzej – zachodnią – a kulturą Chin. Wiedzą i doświadczeniami w tym obszarze podzielił się podczas spotkania Piotr Canowiecki, współzałożyciel platformy konsultingowej ChińskiRaport.pl. Przedstawiciel PAiH, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego w Szanghaju, dr Andrzej Juchniewicz, przedstawił sytuację dotyczącą branży e-commerce w Chinach, zwracając uwagę na ten najbardziej dynamicznie rozwijający się segment rynku. Podkreślił wagę obecności w sieci oraz w mediach społecznościowych – firmy, które chcą prowadzić udaną wymianę handlową z Chinami powinny oferować swoje produkty na takich platformach, jak znany globalnie serwis Alibaba czy popularne w Chinach platformy: JD.com, Pinduoduo, Suning, VIP i Dang-Dang.
Eksperci Citi Handlowy przedstawili rozwiązania bankowe, które mogą wspierać firmy w ich współpracy biznesowej z Chinami. Michał Naziębło, Dyrektor Sprzedaży w Sektorze Rynków Finansowych i Bankowości Korporacyjnej Citi Handlowy przedstawił korzyści płynące z rozliczania się z chińskimi kontrahentami w ich lokalnej walucie, a także rozwiązania Citi Handlowy, które wspierają zarządzanie ryzykiem walutowym przy wymianie handlowej na rynkach zagranicznych. Wyjaśnił też różnicę między CNY i CNH, czyli jednostką waluty stosowaną w obrocie na terenie Chin kontynentalnych oraz walutą w obrocie offshore, wykorzystywaną w transakcjach FX.
Agnieszka Sumera-Adamowicz, Dyrektor Biura Sprzedaży Rozwiązań Bankowości Transakcyjnej i Finansowania Handlu, oraz Marcin Wiecha, Menedżer w Sektorze Bankowości Transakcyjnej Citi Handlowy zaprezentowali rozwiązania z obszaru finasowania handlu, a także unikalny moduł dostępny dla klientów Citi Handlowy w bankowości internetowej – Citi® Payment Insights. Moduł ten służy kontrolowaniu płynności i zarządzania finansami firmy, m.in. dzięki możliwości śledzenia płatności w całym łańcuchu dostaw.
- Jako stabilny i niezawodny partner dzielimy się z naszymi klientami wiedzą i doświadczeniem instytucji finansowej działającej na rynku globalnym. Razem pracujemy na nasz wspólny sukces, dlatego wspieramy naszych klientów w lepszym zrozumieniu mechanizmów i instrumentów dostępnych na rynkach finansowych, by mogli skutecznie zarządzać ryzykiem walutowym i prowadzić udane relacje handlowe ze swoimi kontrahentami. Wydarzenie poświęcone rynkowi chińskiemu i kulturze biznesowej tego regionu jest kolejną inicjatywą Citi Handlowy, poprzez którą wspieramy działalność biznesową naszych klientów i pomagamy wzmacniać ich przewagę konkurencyjną – powiedział Olek Łakomski, Dyrektor Sprzedaży w Pionie Bankowości Przedsiębiorstw Citi Handlowy.
Zapraszamy do obejrzenia skróconego zapisu z tego wydarzenia: