Strona Głównamój blogAktywne spędzanie czasu – przygotuj się do triathlonu!
mój blog

Aktywne spędzanie czasu – przygotuj się do triathlonu!

Bieganie to dla Ciebie za mało? Lubisz stawiać sobie nowe wyzwania, a sport to Twoja pasja? Sprawdź swoją siłę i wytrzymałość, i przygotuj się do triathlonu!

Trójbój czyli thriatlon to zawody będące kombinacą trzech dyscyplin: pływania, kolarstwa i biegania. Aby przygotować się do zawodów, trzeba popracować nie tylko nad formą, ale także pomyśleć o sprzęcie np. jaki rower na thriatlon wybrać? Udział w trójboju to spore wyzwanie dla organizmu, zastanów się więc jaki dystans jest w Twoim zasięgu: krótki, długi, olimpijski czy może ultra triathlon?

Triathlon – jak zacząć bieganie, pływanie i kolarstwo? Przyda się trener personalny!

Najpierw jest pomysł i motywacja, potem zaczynają się tzw. “schody”. Triathlon to prawdziwe wyzwanie, dlatego ważne jest odpowiednie przygotowanie! Jak zacząć przygotowania do triathlonu? Przydatny może okazać się trener personalny, który pomoże w wyćwiczeniu 3 dyscyplin – jazdy na rowerze, pływania i biegania. Jedno jest pewne – aktywnie spędzisz czas na basenie i na świeżym powietrzu. Dlatego, zanim zaczniesz, spraw sobie porządne buty i ubranie sportowe. Znajdziesz je w Snsklep.pl, który jest wyłącznym dystrybutorem marki Saucony albo w Street Supply - sklepie dla pasjonatów ubrań i obuwia sportowego.

Przygotuj się na wysiłek, czyli... dystans triathlonu

Na pewno nie uda się bez treningu – to pewne! Najpierw trzeba poświęcić sporo czasu, energii i pieniędzy, ale jeśli uwielbiasz adrenalinę - naprawdę warto! A o finanse się nie martw – program korzyści Citi Specials przygotował specjalne oferty w sekcji “Sport i zdrowie”, dzięki którym przygotujesz się jak trzeba, a portfel schudnie zdecydowanie mniej niż jego właściciel 😉

Ale do rzeczy! Ile wynosi dystans triathlonu?

  • Krótki: Rower – 20 km, pływanie – 0,75 km, bieg – 5 km
  • Długi: Rower – 90 km, pływanie – 1,9 km, bieg – 21,1 km
  • Olimpijski: Rower – 40 km, pływanie – 1,5 km, bieg – 10 km
  • Maratoński, czyli ultra triathlon: Rower – 180 km, pływanie – 3,8 km, bieg – 42,2 km

Pływanie, bieg, rower – co ważniejsze?

Każda z tych dyscyplin jest tak samo ważna. Ale pływanie w triathlonie - choć nie najdłuższe - potrafi solidnie zmęczyć. Pływanie w jest najbardziej techniczną dyscypliną w triathlonie, warto zastanowić się nad stylem, pływać kraulem czy żabką? Styl klasyczny jest około 20% wolniejszy od kraula, ale czas pływania w triathlonie to nie wszystko. Płynąc żabką ma się o wiele większy komfort oraz widoczność. Otwarty akwen to nie to samo, co basen. A trzeba wziąć pod uwagę, że do wody wskakuje się po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów na rowerze. Co trzeba zrobić, żeby zrealizować cel? Wykrzesać z siebie jak najwięcej motywacji i zadbać o sprzęt, który może pomóc. Weźmy np. taką piankę pływacką, okulary polaryzacyjne czy rower na triathlon – wszystko można znaleźć w sklepie Triathlonista.com, więc zakupy zrobisz za jednym razem, a szybko przekonasz się, że bez tych rzeczy trening i start w triathlonie jest niemożliwy.
Sam trening chyba najłatwiej zacząć od biegania - zwłaszcza jeśli masz już za sobą krótsze dystanse. Teraz powinno być łatwiej. Pytanie tylko, czy masz odpowiednie buty. Jeśli nie - pędź co tchu do Runners Club - inaczej trudno będzie Ci wbiec na metę!
Citi Handlowy Magazyn to inspirujący blog dla klientów indywidualnych, biuro prasowe dla mediów i magazyn tworzony przez ekspertów bankowych. Ważne informacje o charakterze materiałów zamieszczanych w Citi Handlowy Magazyn tutaj
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.