Citi Handlowy zawarł umowę sprzedaży segmentu bankowości detalicznej do VeloBanku. Sprzedaż tego biznesu jest spójna ze strategią Citi Handlowego i przyczyni się do dynamicznego rozwoju banku jako wiodącego partnera firm i instytucji w Polsce. Citi Handlowy chce być numerem jeden dla przedsiębiorstw o międzynarodowych potrzebach i aspiracjach oraz bankiem finansującym kluczowe inwestycje w kraju.
„Realizujemy ważny etap naszej strategii. Chcemy być numerem jeden dla firm z międzynarodowymi potrzebami i aspiracjami. Będziemy bankiem, który finansuje kluczowe inwestycje kraju, takie jak obronność i transformacja energetyczna. Zapowiadane przez nas wyjście z biznesu detalicznego otwiera drogę do przyspieszenia rozwoju bankowości korporacyjnej, której celem jest wsparcie wzrostu i rozwoju gospodarczego Polski”
- powiedziała Elżbieta Czetwertyńska, prezes zarządu Citi Handlowy.
„Po wyjściu z biznesu detalicznego Citi Handlowy pozostanie spółką notowaną na GPW. Tak jak dotychczas, planujemy regularnie wypłacać dywidendę akcjonariuszom. Rozmawiamy też z regulatorem na temat podzielenia się z akcjonariuszami zyskiem z lat poprzednich”
- dodała Elżbieta Czetwertyńska.
Bank globalnego biznesu: wspieramy globalne ambicje, wzmacniamy polski biznes (kierunki strategiczne 2025-2027)
Obronność
Citi Handlowy wychodzi z bankowości detalicznej
„VeloBank jest znany z technologii i zwinności oraz innowacyjnych produktów i najlepszej jakości obsługi klienta. Citi Handlowy z wyjątkowej oferty produktowej, w tym bankowości detalicznej i najchętniej wybieranej przez klientów propozycji dla segmentu private. Oba banki są zakorzenione w etosie jakości i wysokiej kultury organizacyjnej, z której znane są amerykańskie przedsiębiorstwa. Komplementarne produkty pozwolą nam stworzyć unikatową ofertę zarówno dla klienta detalicznego jak i zamożnego, a profesjonalizm i zaangażowanie pracowników obu instytucji stworzą fundament nowej jakości dla obecnych i przyszłych klientów”
– powiedział Adam Marciniak, prezes VeloBanku.


