Fundacja Citi Handlowy dołączyła do partnerów programu Re:Generacja, prowadzonego przez UNEP/GRID-Warszawa. Współpraca wpisuje się w globalne działania na rzecz Dekady Odtwarzania Ekosystemów ONZ (2021–2030) i stanowi element zaangażowania banku Citi Handlowy w ochronę środowiska w Polsce.
UNEP/GRID Warszawa to ośrodek afiliowany przy Programie Organizacji Narodów Zjednoczonych (UNEP) ds. Środowiska. W ramach programu Re:Generacja bank Citi Handlowy wsparł dwa projekty przyrodnicze z zakresu bioróżnorodności w Polsce: ochronę ekosystemów leśnych i torfowiskowych Kampinoskiego Parku Narodowego poprzez usuwanie roślin gatunków inwazyjnych oraz działania na rzecz zagrożonego wyginięciem żółwia błotnego w Mazurskiej Ostoi Żółwia Baranowo miedzy innymi poprzez oczyszczanie terenu lęgowiska oraz demontaż starego ogrodzenia chroniącego siedliska tego gatunku.

Działania wpisują się w strategię Citi Handlowy na lata 2025-2027, w ramach której bank m.in. będzie brał udział w realizacji specjalistycznych programów na rzecz zrównoważonego rozwoju w partnerstwie z organizacjami pozarządowymi z obszaru ochrony środowiska. Bank będzie w ten sposób zwiększał świadomość swoich pracowników w obszarze zmian klimatu opartych na dowodach naukowych. Jednocześnie, w ramach programu wolontariatu, pracownicy banku zaangażują się w inicjatywy bezpośrednio oddziałujące na nasze otoczenie.
– Od 20 lat angażujemy się w działania na rzecz lokalnych społeczności, odpowiadając na ich realne potrzeby i wspierając inicjatywy, które niosą długofalową zmianę. Nasze partnerstwo z UNEP/GRID-Warszawa w programie Re:Generacja to naturalna kontynuacja tych działań, która wpisuje się w cele ESG Citi Handlowy i w nasze zaangażowanie na rzecz ochrony klimatu. Wierzymy, że dziś – bardziej niż kiedykolwiek – mamy obowiązek nie tylko działać, ale też przekazywać kolejnym pokoleniom narzędzia do mądrego i odpowiedzialnego chronienia środowiska naturalnego – mówi Elżbieta Czetwertyńska, prezes zarządu Citi Handlowy.
Współpraca zakłada również działania edukacyjne realizowane przez wolontariuszy Citi. Wspólnie z ekspertami UNEP/GRID-Warszawa Fundacja Citi Handlowy opracowała program zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym na temat różnych aspektów ochrony przyrody.
W czerwcu wolontariusze grupy Citi na całym świecie angażują się w projekty realizowane w ramach Światowego Dnia Citi dla Społeczności. W Polsce ta coroczna inicjatywa wolontariacka, która obchodzi w tym roku 20-lecie, jest koordynowana przez Fundację Citi Handlowy. Na przestrzeni dwóch dekad wolontariusze grupy Citi zaangażowali się ponad 1,2 miliona razy w ponad 80 krajach i terytoriach.

W ramach obchodów 20-lecia Światowego Dnia Citi dla Społeczności, Fundacja Citi Handlowy kontynuuje tradycję zaangażowania społecznego, wspierając program Re:Generacja prowadzony przez UNEP/GRID-Warszawa. Działania te wpisują się w globalną strategię ESG Citi, która zakłada aktywne wspieranie zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska poprzez konkretne projekty i wolontariat pracowniczy. W czerwcu 2025 roku wolontariusze grupy Citi w Polsce, tj. pracownicy Citi Handlowy i Citi Solutions Center, zrealizowali ponad 40 projektów na rzecz ochrony środowiska naturalnego oraz ponad 100 realizowanych w lokalnych organizacjach pożytku społecznego, takich jak stowarzyszenia, domy opieki, ogniska społeczne i wiele innych.

– Świadomość w zakresie zmiany klimatu wzrasta i bardzo ważne jest, aby przekładała się ona na zmiany naszych zachowań, wyborów i nawyków. Cieszymy się, że wspólnie z Fundacją Citi Handlowy im. Leopolda Kronenberga realizujemy nie tylko projekty ochrony ekosystemów, ale także uczymy dzieci i młodzież. Dzięki scenariuszom lekcyjnym nastawionym na naukę poprzez działanie, możemy przyczynić się do wpływu na zmianę wyborów i nawyków młodszych pokoleń. Wolontariusze grupy Citi w Polsce będą prowadzić lekcje w przedszkolach oraz szkołach, pogłębiając najpierw swoją wiedzę, a następnie wspierając w zdobywaniu wiedzy dzieci i młodzież – podkreśla Maria Andrzejewska, dyrektorka generalna UNEP/GRID-Warszawa.

Fundacja Citi Handlowy już od 25 lat wspiera rozwój społeczeństwa obywatelskiego w Polsce, między innymi poprzez prowadzenie od ponad 20 lat programów wolontariatu pracowniczego. Jej działania są integralną częścią strategii odpowiedzialności społecznej Banku Citi Handlowy, odpowiadając na globalne wyzwania klimatyczne, społeczne i gospodarcze. Współpraca z UNEP/GRID-Warszawa w ramach programu Re:Generacja to kolejny krok w długofalowym zaangażowaniu Citi Handlowy w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju w Polsce.